sobota, 22 sierpnia 2020

Afrodyta META: Jak działają formy używane przez Auriela? Zawsze zmieniane.

Nie chciałum się posługiwać formą ono/jego ani onu/jenu wobec Auriela, mimo że są dość popularne. Czemu? Lij nowe formy są budowane na czymś, co było napisane w 2016, nie wiem czy nawet opublikowane na starym blogu. Nie spodziewam się, ze ktokolwiek będzie korzystał z tych form. Są one akceptowalne dla mnie, autorum tego bloga, ale to dlatego, że jestem fanum każdego rodzaju nowych form. I Jako entuzjaztum ich tworzenia, spróbowałum się zająć

Jak więc to wszystko działa?

Zamiast "ła" lub "łe" w czasownikach jest "li". I to idzie z zasadą gdzie to brzmi dobrze, to forma jest podobna bardziej do pojedynczej lub do mnogiej.

Poszedłem/poszłam/poszłum/poszlim.

Chciałem/chciałam/chciałum/chcielim.

Chciałbym/chciałabym/chciałubym/chcielibym.

Dobra. Pierwsze osoby proste. Jak się mówi o sobie to połowa prezentacji, a drugą jest wygląd. Co jeśli ktoś by się próbował zwrócić do kogoś korzystającego z li/lij?

Otóż pierwszy rozdział ma dość dobrze pokazane takie formy w rozmowie Bena z Aurielem. Trochę jak mnogie w rodzaju męskoosobowym, trochę jak pojedyncze. Amalgamat. 

 Chciałaś/chciałeś/chciałus/chcieliś.

 Chciałabyś/chciałbyś/chciałubyś/chcielibyś.

 Poszedłeś/poszłaś/poszłuś/poszliś.

Trzecia osoba liczby pojedynczej... Z niedopatrz

Odmiana wygląda tak:

Mianownik: li

Dopełniacz: lia

Celownik: lij

Biernik: lego (sic!)

Narzędnik: lim

Miejscownik: lim

Wołacz: lo! (chociaż nie podejrzewam, że ktokolwiek będzie wołał gdziekolwiek Auriela, kiedykolwiek)

Przymiotniki, czy to z mojego lenistwa, czy niedopatrzenia, mają formy jak używane w rodzaju nijakim.  

Jeśli ktoś chciałby się określać tym rodzajem neo-form, to śmiało, nie mam nic przeciwko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ulysses

  I never understood what people meant When they spoke of feeling tempted Before I talked to you I never before thought about dashing my san...