niedziela, 26 kwietnia 2020

Robot

Głos robotyczny

wpół mechaniczny

z ludzkich ust. 

 

Nie zanikł naturalny rytm,

taktowanie spowalnia.

Zacinam się.

 

Stare zminimalizowane okna,

Rozmowy wychodzą ze snu,

Sięgam dna


Być czy nie być?

Myśleć?

Oddać się snu?

 

Myślę, więc jestem.

Czy to program

czy prawdziwa myśl?

 

Poszatkowane impulsy.

Chcę autonomii

własnego ciała

swojego imienia.

 

Chcę moich wspomnień.

Ale czy to, co chcę

jest ważne?

 

Chcenie można zakończyć

ale człowiek jest niezaspokojony.

Można zakończyć mnie - człowieka. 

 

Nie mogę zatkać uszu 

zamknąć oczu

Jej głos w mojej głowie.

 

Szepcze. 

Jej oczy wbite w moje.

Przywołuje mnie.

 

Ciało w innym miejscu niż świadomość

pozostawione bez niej.

Jej piękne oczy.

 

Piszę do niej mechaniczne listy

pismo zbyt ludzkie by być algorytmem.

Chcę ją poznać.

 

Czy ona jest fałszem?

"Maya" w Sanskrycie oznacza iluzję.

Czy żyję w programie komputerowym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ulysses

  I never understood what people meant When they spoke of feeling tempted Before I talked to you I never before thought about dashing my san...